Νέα - Ανακοινώσεις

22
Μαΐ

Διαδικτυακή εσπερίδα

 
 

Φόρμα για την έκδοση βεβαιώσεων παρακολούθησης της διαδικτυακής Ημερίδας

Αξιολόγηση διαδικτυακής Ημερίδας «Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις του σεισμικού φαινομένου: Στοχεύοντας στην προστασία του μαθητή και του πολίτη»


Τα ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου και Κισσάβου-Ελασσόνας, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π), το 1ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, το ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, το Δήμο Ελασσόνας και το Δήμο Ζακύνθου προγραμματίζουν διαδικτυακή ημερίδα στις 25.5.2021 και ώρες 18.00-20.30 με θέμα:

 

«Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις του σεισμικού φαινομένου:

Στοχεύοντας στην προστασία του μαθητή και του πολίτη»

 

Η διαδικτυακή ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των Διευθύνσεων της χώρας και θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας WebEx του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Στόχος της ημερίδας είναι η ενίσχυση του γνωστικού πεδίου και η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για θέματα που άπτονται του φαινομένου «Σεισμός» και των επιπτώσεων του, η ανάδειξη των προβλημάτων που προκύπτουν από την ιδιαιτερότητα του και οι τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών (Πολιτεία, πολίτης, εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα κ.λ.π.).

Το φαινόμενο του σεισμού απασχολεί διαχρονικά την ελληνική περιφέρεια και ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης του είναι η εκπαίδευση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των πολιτών γενικότερα για τους μηχανισμούς γένεσης του αλλά και τις ενέργειες στις οποίες  απαιτείται να προβαίνουν για την αποτελεσματική θωράκιση τους.

Mπορείτε να παρακολουθήσετε την ημερίδα σε  πραγματικό χρόνο (live streaming) και από το κανάλι μας στο youtube:

https://youtu.be/2UHWukSaSWM


Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, θα αναρτηθεί φόρμα για τη βεβαίωση συμμετοχής σας στα chat των webex και youtube.

Επίσης κατά τη διάρκεια της ημερίδας, θα αναρτηθεί φόρμα για τις ερωτήσεις σας προς τους εισηγητές στα chat των webex και youtube.

Στο τέλος της διοργάνωσης θα δοθεί προς συμπλήρωση η φόρμα αξιολόγησης-ανατροφοδότησης, την οποία θα επιθυμούσαμε να μας αποστείλετε έως την ολοκλήρωση της ημερίδας.

Σας επισυνάπτουμε το πρόγραμμα της ημερίδας και σας ενημερώσουμε ότι πρόκειται να μαγνητοσκοπηθεί και θα παραμείνει διαθέσιμη στις ιστοσελίδες των διοργανωτών.

Από την έναρξη και μέχρι το τέλος της ημερίδας, όποιος/-α ανοίξει την κάμερα ή/και το μικρόφωνο του/της, αυτομάτως συγκατατίθεται στη μετάδοση εικόνας ή/και ήχου από τη συσκευή που είναι συνδεδεμένος.


Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας
Η Π.Ο. των ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου και Κισσάβου-Ελασσόνας

2
Φεβ

Δραστηριότητες των σχολείων του ΕΘΔ για το σχ. έτος 2020-21

 
 

20
Ιαν

Eξ' αποστάσεως επιμορφωτική εκδήλωση με τίτλο «Ρύπανση από πλαστικά»

Η σύγχρονη…

 
 

Η σύγχρονη από απόσταση (webinar) επιμορφωτική εκδήλωση,

θα υλοποιηθεί στις 20/1/2021 και ώρες 18.30 - 21.00.

Το πρόγραμμα της επιμορφωτικής εκδήλωσης περιλαμβάνει:

  • Ρύπανση από πλαστικά! Μας ενδιαφέρει;
    Χρυσούλα Αθανασίου, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου.
  • «Μια θάλασσα για μας και τις μελλοντικές γενιές: ρύπανση από πλαστικά» η πρόταση του ΚΠΕ Δραπετσώνας για ένα εξ Αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
    Σταυρούλα Τριανταφύλλου και Θεολογία Αβδελή, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δραπετσώνας
  • Το πραγματικό περιβαλλοντικό κόστος των πλαστικών μιας χρήσης και η ανάγκη αντικατάστασής τους.
    Αχιλλέας Πληθάρας - WWF Ελλάς (email: waste@wwf.gr)
  • Η ενεργοποίηση των μαθητών μέσα από την παρακολούθηση της παράκτιας ρύπανσης με βάση την προσέγγιση της επιστήμης των πολιτών (citizen science) στο πλαίσιο του προγράμματος: Υιοθέτησε μια παραλία.
    Ντίνος Τσουκαλάς- WWF Ελλάς (email: adoptabeach@wwf.gr)
  • Ερωτήσεις – απορίες των συμμετεχόντων

Η επιμορφωτική εκδήλωση θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων webex events.

Σύνδεσμος παρακολούθησης Webinar:
minedu-secondary.webex.com/minedu-secondary/onstage/g.php?MTID=e132a33957f80129b4f7989a4bdc36d36
Event number: 124 554 8628
Event password: as138
Host key: 105292

Σύνδεσμος Αξιολόγησης Webinar: https://www.menti.com/hrn23n2gei

Σύνδεσμος για έκδοση βεβαιώσεων συμμετοχής: 
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfW-p_qRg58bkNc5R97VPvYuOr3yHgPltZUAdnDsP0MvcOR2Q/viewform

Σύνδεσμος padlet webinar: https://el.padlet.com/tsalikix/cp3ktxrgd2vb9d4h

Υλικό:

Η επιμορφωτική εκδήλωση διοργανώνεται με την συνεργασία των ΚΠΕ: Ανατολικού Ολύμπου, Αρχανών-Ρούβα-Γουβών, Βάμου, Βιστωνίδας, Δραπετσώνας, Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίκσου, Ελευσίνας, Καλαμάτας, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κιλκίς, Λιθακιάς Ζακύνθου, Μακρινίτσας, Μαρώνειας, Μεσολογγίου, Μουζακίου, Παρανεστίου, Πεταλούδων Ρόδου, Σικυωνίων, Φιλιππιάδας και των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Α΄ Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Γ΄ Αθήνας, Δυτικής Αττικής, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Δωδεκανήσου, Πέλλας και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αργολίδας, Αχαΐας, Δ΄ Αθήνας, Δράμας, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Έβρου, Μαγνησίας, Χανίων και Χίου.

 

16
Οκτ

Προγράμματα του ΚΠΕ Λιθακιάς για τις Σχολικές Μονάδες του Ν. Ζακύνθου 2020 - 2021

Ημερολόγιο…

 
 

Ημερολόγιο με τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ζακύνθου που θα παρακολουθήσουν μονοήμερη διδακτική επίσκεψη — περιβαλλοντικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το  ΚΠΕ Λιθακιάς για το έτος 2020 — 21 

Πρόγραμμα έως και το Δεκέμβριο 2020

Σε δεύτερο χρόνο θα ανακοινωθούν και οι ημερομηνίες από Ιανουάριο έως και Ιούνιο

Σημείωση: Στο ημερολόγιο επιλέξτε Ατζέντα. (δεξιά πάνω γωνία)

Κινήστε την μπάρα μέχρι το τέλος της λίστας για να φορτωθούν όλες οι εγγραφές.

Πατήστε ctrl και F. Στο πλαίσιο που θα ανοίξει γράψτε το όνομα του σχολείου σας και πατήστε enter για να δείτε τα προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν με τμήματα της σχολικής μονάδας σας.

Κάντε Κλικ στην κάθε ημερομηνία για να δείτε λεπτομέρειες και να επισυνάψετε τις ημέρες στο δικό σας ημερολόγιο

7
Οκτ

Συμμετοχή Σχολικών Μονάδων στο Ε.Θ.Δ. του ΚΠΕ Λιθακιάς για το έτος 2020 - 21

Παρακαλούμε να ενημερωθούν οι…

 
 

Παρακαλούμε να ενημερωθούν οι συντονιστές των περιβαλλοντικών ομάδων που συμπλήρωσαν την ηλεκτρονική αίτηση για συμμετοχή στο ΕΘΔ "το σεισμικό τόξο που μας... ενώνει" του ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου.

Αγαπητοί συνεργάτες καλή σας ημέρα,

Συμπληρώστε ηλεκτρονικά την αίτηση που ακολουθεί για τη συμμετοχή σας στο ΕΘΔ του ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύννθου για το σχολικό έτος 2020-21

Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των αιτήσεων, θα λάβετε σε μορφή pdf την αίτηση και το πρωτόκολλο συνεργασίας. 

Παρακαλούμε, 

  • Να εκτυπωθεί το αρχείο σε δύο αντίγραφα.
  • Να υπογραφούν και τα 2 αντίγραφα από όλους τους συμβαλλόμενους.
  • Ένα αντίγραφο θα κρατήσει ο/η Υπεύθυνος/νη σχολικών δραστηριοτήτων
  • Ένα αντίγραφο θα κρατήσει η Σχολική Μονάδα

Στη συνέχεια σκανάρετε ή βγάλτε φωτογραφία όλες τις σελίδες της αίτησης και του πρωτοκόλλου 

και στείλετε τις στο e-mail: kpezakyn@gmail.com

23
Σεπ

Επιλογή ομάδων εντός ν. Ζακύνθου που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν διδακτική επίσκεψη σε συνεργασία με το Κ.Π.Ε. Λιθακιάς για το σχολικό έτος 2020 – 21

Το…

 
 

Το ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου, στο πλαίσιο του Άξονα προτεραιότητας 6 - ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ - Περιφέρειες σε Μετάβαση, της πράξης: «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», η χρηματοδότηση  του οποίου γίνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο, υλοποιεί προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για μαθητές/τριες και σεμινάρια περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για εκπαιδευτικούς.

Ακολουθεί ηλεκτρονική φόρμα αίτησης υλοποίησης μονοήμερης διδακτικής επίσκεψης σε υνεργασία με το ΚΠΕ ΛΙΘΑΚΙΑΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ, προκειμένου οι σχολικές ομάδες να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2020-2021.

Οι αιτήσεις σας μπορούν να υποβληθούν έως την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020 προκειμένου να προχωρήσουμε στο φετινό μας προγραμματισμό.

Η ημερομηνία υλοποίησης του προγράμματος που θα δηλώσετε είναι ενδεικτική και μπορεί να τροποποιηθεί ώστε να μπορέσουν να συμμετάσχουν όσο το δυνατόν περισσότερες σχολικές ομάδες.

 Ο τελικός πίνακας με τις σχολικές ομάδες και την ημερομηνία που αυτές θα πραγματοποιήσουν την διδακτική επίσκεψη θα ανακοινωθεί

Συνημμένα σας στέλνουμε ενημερωτικό έγγραφο στο οποίο περιλαμβάνονται ο συνοπτικός πίνακας καθώς και η περιγραφή των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιεί το ΚΠΕ Λιθακιάς το σχολικό έτος 2020-21.

 

  • Το κάθε τμήμα μπορεί να υλοποιήσει 1 ΜΟΝΟ πρόγραμμα.

  • Η παρουσία ή/και συμμετοχή του διδάσκοντα/συνοδού εκπαιδευτικού είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος

  • Τα έξοδα μετακίνησης των μαθητικών περιβαλλοντικών ομάδων, που συμμετέχουν στα προγράμματα του ΚΠΕ, επιβαρύνονται οι σχολικές μονάδες.

  • Οι αιτήσεις σας μπορούν να υποβληθούν έως την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020

Α/Α

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΤΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ 

Α/θμια

Β/θμια

Νηπ

Α'

Β’

Γ'

Δ’

Ε'

ΣΤ’

Α
Γυμν

Β
 Γυμν

Γ
Γυμν

Α
Λυκ

Β

Λυκ

Γ

Λυκ

  1.  

Θαλασσοσοφίες

Σχολείο

Ö

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

Ανακύκλωση σημαίνει, το παιχνίδι μας μαθαίνει

Σχολείο

Ö

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

Παίζω και μαθαίνω για τη χελώνα caretta - caretta

Σχολείο

 

Ö

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

Μια φώκια είμαι εγώ κι αμέσως θα σου πω το μεγάλο μυστικό για ακρογιάλι καθαρό

Σχολείο

 

 

Ö

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

Τα Σκουπίδια μου Μειώνω - το Νησί μου δε Λερώνω

Σχολείο

 

 

 

Ö

Ö

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

Ανακαλύπτοντας το Μουσείο Σολωμού

Μουσείο Σολωμού

 

 

 

 

Ö

Ö

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

Θαλάσσιο Περιβάλλον - Απειλούμενα Είδη

Εγκαταστάσεις ΚΠΕ

 

 

 

 

 

Ö

 

Ö

 

Ö

Ö

 

 

  1.  

Ο σεισμός ως φαινόμενο & μέτρα προστασίας

Εγκαταστάσεις ΚΠΕ

 

 

 

 

 

 

Ö

 

 

Ö

Ö

 

Ö

  1.  

Περιβαλλοντικό μονοπάτι στο Ιστορικό Κέντρο της πόλης της Ζακύνθου

Πόλη

 

 

 

 

 

Ö

Ö

 

Ö

 

 

Ö

Ö

  1.  

Περιβαλλοντικό μονοπάτι από τον Άγιο Διονύσιο στην Κυρία των Αγγέλων

Πόλη

 

 

 

 

 

Ö

 

Ö

 

 

Ö

 

Ö

  1.  

Περιβαλλοντικό μονοπάτι από τη Μπόχαλη στο Αγγλικό Νεκροταφείο

Μπόχαλη-Πόλη

 

 

 

 

 

 

Ö

Ö

 

Ö

 

 

Ö

  1.  

Περιβαλλοντικό μονοπάτι στο Κάστρο και την Terra

Κάστρο

 

 

 

 

 

Ö

Ö

 

Ö

 

Ö

 

 

  1.  

Κολοκοτρώνης ο Ήρωας – Τερτσέτης ο Δίκαιος (Πιλοτικό)

Πόλη Ζακύνθου

 

 

 

 

 

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

  1.  

Η Ζάκυνθος του ήρωα του ’21 Φραγκίσκου Δομενεγίνη (Πιλοτικό)

Πόλη Ζακύνθου

 

 

 

 

 

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

  1.  

Ο οικισμός του Μαχαιράδου

Μαχαιράδο

 

 

 

 

 

Ö

Ö

 

Ö

 

 

Ö

 

  1.  

Ο οικισμός της Λιθακιάς

Λιθακιά

 

 

 

 

 

Ö

 

Ö

 

Ö

 

Ö

 

  1.  

Ο βιότοπος της λίμνης του Κεριού

Λίμνη Κεριού

 

 

 

 

 

 

Ö

 

Ö

 

Ö

 

Ö

  1.  

Ο βιότοπος της χελώνας Caretta-Caretta (Πιλοτικό)

Κόλπος Λαγανα

 

 

 

 

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

Ö

 

Περιγραφή μονοήμερων Προγραμμάτων του ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου
για το σχ. έτος 2020-21

 

  1. «Θαλασσοσοφίες»

Το πρόγραμμα προσφέρεται στους μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου και υλοποιείται στο σχολείο. Οι θεματικές του αφορούν: τις σχέσεις των θαλασσίων ειδών, τις προσαρμογές και τις στρατηγικές επιβίωσης και εξέλιξης που αναπτύσσουν τα είδη, τις τροφικές αλυσίδες και τη σημασία τους, την ανάδειξη της σημασίας της βιοποικιλότητας, τη μελέτη βιότοπου των απειλούμενων ειδών κ.α.

  1. «Ανακύκλωση σημαίνει… το παιχνίδι μας μαθαίνει…»

Το πρόγραμμα προσφέρεται στους μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου και υλοποιείται στο σχολείο. Μέσα από παιχνίδια, τραγούδια και πολυμεσικό υλικό οι μικροί μαθητές/τριες μαθαίνουν για την Ανακύκλωση και για τη σπουδαιότητα της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών σε θέματα περιβάλλοντος.

  1. «Παίζω και μαθαίνω με τη χελώνα caretta – caretta»

Το πρόγραμμα προσφέρεται στους μαθητές/τριες της Α ́ Δημοτικού και υλοποιείται στο σχολείο. Μέσα από παιχνίδια, τραγούδια και πολυμεσικό υλικό οι μικροί μαθητές/τριες μαθαίνουν για την χελώνα caretta – caretta και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

  1. «Μια φώκια είμαι εγώ κι αμέσως θα σου πω το μεγάλο μυστικό για ακρογιάλι καθαρό»

Το πρόγραμμα προσφέρεται στους μαθητές/τριες της Β ́ Δημοτικού και υλοποιείται στο σχολείο. Μέσα από παιχνίδια, τραγούδια και πολυμεσικό υλικό οι μικροί μαθητές/τριες μαθαίνουν για την φώκια monachus - monachus και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

  1.  «Τα σκουπίδια μου μειώνω – το νησί μου δε λερώνω»

Το πρόγραμμα προσφέρεται στους μαθητές/τριες της Γ ́ και Δ ́ Δημοτικού και υλοποιείται στο σχολείο. Δομείται σε 3 θεματικές ενότητες, την ενότητα της Μείωσης, την ενότητα της Επαναχρησιμοποίησης και την ενότητα της Ανακύκλωσης, οι οποίες προσεγγίζονται με παρουσιάσεις, βίντεο, παιχνίδια και εργαστήρια κατασκευών.

  1. «Ανακαλύπτοντας το Μουσείο Σολωμού»

Το μουσειοπαιδαγωγικό αυτό πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα και υλοποιείται στο Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων. Περιλαμβάνει δραστηριότητες στις αίθουσες του μουσείου και μια επιλογή τοπικών πολιτιστικών και περιβαλλοντικών ιστοριών.

  1. «Θαλάσσιο Περιβάλλον – Απειλούμενα είδη»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα και υλοποιείται στους χώρους του ΚΠΕ Λιθακιάς. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος προσεγγίζονται με παρουσιάσεις, βίντεο, παιχνίδια και εργαστήρια:

  • Το θαλάσσιο περιβάλλον: Οι λειτουργίες που αναπτύσσονται στα θαλάσσια οικοσυστήματα και οι δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται σε αυτά λόγω των ανθρώπινων παρεμβάσεων
  • Τα απειλούμενα είδη και η μείωση της βιοποικιλότητας: γνωριμία με τα απειλούμενα είδη, με έμφαση στη χελώνα caretta-caretta, στη μεσογειακή φώκια monachus-monachus και στα θαλασσοπούλια
  • Το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου: ανάπτυξη της σημασίας ύπαρξης της προστατευόμενης περιοχής για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και τη βιώσιμη ανάπτυξη
  1. «Ο Σεισμός ως φυσικό φαινόμενο – Επιπτώσεις – Μέτρα Προστασίας»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα και υλοποιείται στους χώρους του ΚΠΕ ΛιθακιάςΚατά τη διάρκεια του προγράμματος προσεγγίζονται με παρουσιάσεις, βίντεο, παιχνίδια και εργαστήρια:

  • Η ιστορική αναδρομή των μεγάλων σεισμών στον κόσμο και στη Ζάκυνθο.
  • Η γεωλογική προσέγγιση του φαινομένου και ανάλυση των σεισμοτεκτονικών  διαδικασιών στον Ελλαδικό χώρο
  • Οι επιπτώσεις των σεισμών στο φυσικό περιβάλλον, στο ανθρωπογενές περιβάλλον και στον άνθρωπο.
  • Τα μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό

Περιπατητικές Διαδρομές στην  πόλη της Ζακύνθου

  1. «Περιβαλλοντικό μονοπάτι στο Ιστορικό Κέντρο της πόλης της Ζακύνθου»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα και υλοποιείται στην πόλη της Ζακύνθου. Το πρόγραμμα αποτελεί διαθεματική μελέτη των αλληλεπιδράσεων ανάμεσα στους κατοίκους της πόλης της Ζακύνθου και το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον τους προηγούμενους αιώνες και σήμερα.

  1. «Περιβαλλοντικό μονοπάτι από τον από τον Άγιο Διονύσιο στην Κυρία των Αγγέλων»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα και υλοποιείται στην πόλη της Ζακύνθου. Το πρόγραμμα αποτελεί διαθεματική μελέτη των αλληλεπιδράσεων ανάμεσα στους κατοίκους της πόλης της Ζακύνθου και το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον τους προηγούμενους αιώνες και σήμερα.

  1. «Περιβαλλοντικό μονοπάτι από τη Μπόχαλη στο Αγγλικό νεκροταφείο»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα και υλοποιείται στην πόλη της Ζακύνθου με αφετηρία τη Μπόχαλη. Το πρόγραμμα αποτελεί διαθεματική μελέτη των αλληλεπιδράσεων ανάμεσα στους κατοίκους της πόλης της Ζακύνθου και το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον τους προηγούμενους αιώνες και σήμερα.

  1. «Περιβαλλοντικό μονοπάτι στο Κάστρο και την Terra»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα και υλοποιείται στο Κάστρο της Ζακύνθου. Το πρόγραμμα εξοικειώνει τις περιβαλλοντικές ομάδες με το χώρο του κάστρου ως τόπο περιβαλλοντικού, ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Οι αλληλεπιδράσεις του χώρου και του αστικού περιβάλλοντος αναλύονται σε συνάρτηση με την στρατηγική σημασία της οικιστικής ανάπτυξης στο παρελθόν.

  1. Κολοκοτρώνης ο Ήρωας – Τερτσέτης ο Δίκαιος (Πιλοτικό)

Πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821: Περιπατητική διαδρομή από την Υπεραγία του Πικρίδη μέχρι τον Άγιο Γεώργιο των Φιλικών συνδυασμένη με εκπαιδευτικές δραστηριότητες  σχεδιασμένες έτσι ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες αφενός στοιχεία για την ζωή του Κολοκοτρώνη στη Ζάκυνθο από το 1806 έως τις αρχές του 1821 και αφετέρου να συζητήσουν για την σχέση του με τον δικαστή και βιογράφο του Γεώργιο Τερτσέτη.

  1. Η Ζάκυνθος του ήρωα του ’21 Φραγκίσκου Δομενεγίνη

Πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821: Ο ζακυνθινός ήρωας της επανάστασης του 1821 Φραγκίσκος Δομενεγίνης, υπήρξε καταξιωμένος συνθέτης και βουλευτής του Ιονίου Κράτους και εξορίσθηκε από την Βρετανική Προστασία στα Αντικύθηρα. Η περιπατητική διαδρομή και οι δραστηριότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να συνδέουν τη ζωή και την δράση του ήρωα με σημαντικά τοπόσημα της πόλης της Ζακύνθου.

 

Πράσινες Περιπατητικές διαδρομές

  1. «Ο οικισμός του Μαχαιράδου»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα . Υλοποιείται στον οικισμό του Μαχαιράδου. Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων επιδιώκεται η παρατήρηση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και η αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με αυτό.

  1. «Ο οικισμός της Λιθακιάς»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα . Υλοποιείται στον οικισμό της Λιθακιάς. Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων επιδιώκεται η παρατήρηση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και η αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με αυτό.

  1. «Ο βιότοπος της λίμνης του Κεριού»

Το πρόγραμμα προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα . Υλοποιείται στον υγροβιότοπο του Κεριού.  Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων επιδιώκεται η παρατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και ανθρωπογενούς και η αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με αυτό

  1. «Ο βιότοπος της χελώνας Caretta-Caretta»

Πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο προσφέρεται σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα και υλοποιείται στον κόλπο του Λαγανά.

Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων επιδιώκεται η παρατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και ανθρωπογενούς και η αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με αυτό και κυρίως προσεγγίζονται:

  • Το θαλάσσιο περιβάλλον: Οι λειτουργίες που αναπτύσσονται στα θαλάσσια οικοσυστήματα και οι δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται σε αυτά λόγω των ανθρώπινων παρεμβάσεων
  • Τα απειλούμενα είδη και η μείωση βιοποικιλότητας: γνωριμία με τα απειλούμενα είδη, με έμφαση στη χελώνα caretta-caretta, στη μεσογειακή φώκια monachus-monachus και στα θαλασσοπούλια
  • Το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου:η σημασία της ύπαρξης της προστατευόμενης περιοχής για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και τη βιώσιμη ανάπτυξη